onsdag 16 september 2009

Nu är det fullt!

Som tillägg till förra inläggets avslöjande att jag helst vill läsa om böcker som jag redan läst kanske jag ska anföra bevis för att jag faktiskt läser om böcker som jag inte läst. Jag antecknar sånt som jag inte vill glömma bort på en digital post-it på dashboarden på min Mac. Den protesterar vilt om jag överskrider ett visst antal bokstäver, så hur mycket som helst kan jag inte skriva upp. Det här har jag antecknat denna vecka (är det nån som kan gissa vilka jag har besökt?):




Jag har inte så många regler som jag följer i mitt liv, men jag försöker hålla mig till att inte fylla mer än en post-it med läsvärda böcker per vecka (och att inte köpa mer än en bok om dagen). Så om ni tänker skriva om några riktigt bra böcker i era bloggar, så var snäll och gör det före onsdag kväll.

Tack på förhand.

13 kommentarer:

Jessica (ord och inga visor) sa...

inte mig i alla fall :D

Hanna sa...

Jag har också såna postit-lappar. Sen går jag alldeled för ofta in och lägger en bok i min virtuella shoppingvagn på Adlibris. Det blir många postit-lappar och dyra räkningar från Adlibris.

Vixxtoria sa...

Jessica: jodå. Jag har varit hos dig; det är väl du som har en sån där jätterolig jobbig enkät, som jag fortfarande går och klurar på ;-)

Hanna: Ack, om det bara var Adlibris. Min nya last är Bokbörsen, och där finns precis absolut ALLT! Jag bryr mig inte om så mycket vad det kostar, eller jo, det gör jag väl, men på bokbörsen kostar alla böcker jag vill ha 14 kronor. Och mitt största problem är inte pengarna. Utan platsen. Och tiden...

Lyrans Noblesser sa...

Du har läst hos Martina eller hos mig (eller hos oss båda).

Hanna sa...

Bokbörsen? 14kr? Vad är detta för livsfarligt himmelrike jag missat. Give me the drugs, give me, give me.

Vixxtoria sa...

Hanna: Tja, jag vet inte. Får du handla på systemet? I så fall kanske du kan smygtitta här:

http://bokborsen.se/

Lyran: Hej, är du här? Ja, från dig kom sista boken. Hos Martina har jag nog inte varit idag ännu *klickar iväg*.

Hanna sa...

Jag får handla på systemet, tom så jag näåstan blir glad när de ber om leg.

Boktradition sa...

Jag misstänker att jag får ta på mig ansvaret för en av de där :)

Det där med digital post-its har jag helt missat, det måste jag genast leta upp en Windows variant på!

Vixxtoria sa...

Emma: Ja Théofile är du skyldig till. :-)

Kerstin sa...

Ja, jag vet i alla fall med mig att Boktjuven har jag tipsat om mer än en gång (senaste gången i Lyrans tematrio om döden) och den kan aldrig rekommenderas för mycket, i min mening...

Vixxtoria sa...

Vet ni, först måste jag berätta hur mycket jag skrattar åt alla kommentarerna under det här inlägget. Jag skrattar på ett snällt, och ganska förvånat sätt, så var snälla och bli inte förnärmade över det. Men så här är det, att jag hade faktiskt inte föreställt mig att folk på allvar skulle börja gissa varifrån jag fått alla tips. MEN jag tycker det är en oväntad och riktigt kul effekt!

Kerstin: Nu gick jag till dig och läste lite för säkerhets skull, men nej, den direkta impulsen till att skriva upp Boktjuven kom den här gången inte från dig. Det är en bok jag hört om så många gånger (och jag kan mycket väl ha läst om den hos dig någon annan gång, för det är verkligen en bok som dyker upp med jämna mellanrum _överallt_). Så jag föll till föga och skrev upp den på listan, för att peta med den i någon kommande bokbeställning. Men vilken blogg det var... Jag minns inte själv på rak arm. Någon med svart bakgrund, och jag lämnade en kommentar också.

snowflake sa...

Du kan få skratta åt mig också, för jag känner igen ett tips från mig. :-)

Vixxtoria sa...

Snowflake: Jag skrattar så gärna. Åt allting. Det gör livet lite roligare ;-)

Och det här blev ju jättekul, tycker jag. Särskilt eftersom jag nästan inte vet själv var jag fått alla boktipsen ifrån, utan får klicka in på folks bloggar igen och läsa (men jag känner igen inläggen när jag läser dem igen, det gör jag i alla fall).

Men Patricia Moyes kommer från dig, det stämmer.