torsdag 17 september 2009

Read me

Fantastiska (kultur)fyran denna vecka inbjuder till fantasier om boken om vårt liv.

1. Boken om dig, vilken slags bok skulle det bli? En deckare? En biografi? En faktabok? En romantisk roman? Ett drama? En komedi?

Åh, här finns många oanade möjligheter. Men varför inte något cyniskt one-liner drama av Oscar Wilde? Jag känner mig på det humöret ikväll.

2. Vilken författare tycker du skulle passa att skriva boken om dig, eller vilken författare skulle du vilja skrev den boken?

Tja, om vi lämnar den ironiska pjäsen här ovan för ett ögonblick skulle det vara intressant om Marie Hermanson skrev en bok som avslöjade alla dolda underströmmar i min tillvaro. Det vore spännande. Och skrämmande.

3. Om boken blev film: vilken skådespelare skulle spela dig?

Kate Winslet. Eller kanske Errol Flynn.

4. Finns det någon låt som du tycker handlar om dig på något sätt?

2 kommentarer:

Lilla O sa...

Cyniskt är kul ändå! Gillar låten.

Vixxtoria sa...

Cyniskt kan vara kul. Men egentligen är det bara ett självförsvar. Jag ska göra om den här enkäten vid ett annat tillfälle när jag är lite mer mottaglig för mänsklig värme, och känner lite mer kärlek för världen.

Jag gillar också låten ;-)