måndag 28 september 2009

Vem är du, vem är jag?

Det har börjat nu. Igår när jag kom hem och trodde att jag skulle träffa dottern visade det sig att hon var Mumintrollet. Och därtill ett Mumintroll som vägrade svara på tilltal om jag råkade använda min dotters namn. Själv hade jag utan att jag visste hur det gick till förvandlats till Muminmamman. Tack och lov ville det lilla Mumintrollet själv släpa runt på väskan, så det slapp jag.

Så för alla er som vill veta hur min dotter ser ut visar jag därför denna bild. På pricken:



Jag förväntar mig att få anledning att återkomma i ämnet och rapportera om förvandlingar till Pelle Svanslös, Barbalala och Alfons.



2 kommentarer:

a-lo sa...

Men Mumin som är så coola! Tänk, det kunde varit värre som till exempel Dinosaur King, Teletubbies, High School Musical.. Ser fram emot fler rapporter :-)

Vixxtoria sa...

Jag har ingenting emot Mumin alls. Men förra veckan var hon Dora (som inte är så litterär, även om det har kommit en del tidningar och läsa-lätt-böcker som spinn-off-effekter på tv-serien), och hennes pappa apan Boots. Jag fick vara lite allt möjligt: mamma, tjuren Benny och den elaka häxan. Så man vet inte vem det är man vaknar upp jämte, om man säger så :-) Men jag lovar att återkomma kring alla litterära förvandlingar.