torsdag 11 juni 2009

Till min hemliga bokvän

Om du inte är min hemliga bokvän är det här inlägget kanske inte så intressant för dig. Jag skrev massor med långa inlägg igår – gå dit och läs i stället!

Så, min bästa hemliga bokvän, nu har jag försökt göra något vettigt av så många av svaren som möjligt från En bok om dagens frågor inför Sommarpåse Lyx. Riktigt allt blev inte kategoriserat under Sommarpåse-etiketten, så du kanske ska läsa igenom det jag skrivit de senaste dagarna. Du kanske har märkt min ovilja att utan omsvep avslöja saker om mig själv? Det märks i det här inlägget också. Idag har jag en hemskt massa jobb att göra, så jag har inte tid att klura ut långa inlägg där jag petar in information på en eller ett par frågor, så det här är helt enkelt en sammanfattning av det som är återstår att besvara. 

Alltså: En del frågor i enkäten kan man hitta något sånär svar på i äldre inlägg. Den här länken borde säga dig något om min filmsmak (även om det inte riktigt är det som är i fokus). Här och här finns lite mer om film. Jag skriver om ljudböcker här, och presenter här och här. Och så tre helt hårda fakta rakt upp och ner. Jag använder mycket sällan smycken, även om jag tycker att det finns en del som är väldigt vackra. Och jag är otalt opysslig själv, vilket nog är orsaken till att jag uppskattar ett gott hantverk när jag ser det! Och jag gillar grönt. 

Nu återstår möjligen en fråga eller två, och antingen är de totalt oviktiga, eller har  det enkla svaret "Böcker!".

(Nu är du förstås välkommen att ställa frågor om det fortfarande finns något du undrar över. Jag tycker det här ska bli mycket spännande, för trevliga överraskningar är ett av mina stora intressen!)




Det här inlägget har tidigare publicerats på min gamla blogg.

Inga kommentarer: