onsdag 10 juni 2009

Bland annat varför jag inte hunnit läsa så många böcker

Okej. Dags att bekänna färg. 

Jag är en Tetrismissbrukare. 

I mina värsta perioder kan jag lätt spela bort ett par romaner i veckan, mätt i tid. Mina ursäkter är följande:  a) jag tänker så bra medan jag spelar, b) jag ökar min IQ genom att öva på att vrida och vända på kvadratisk block,  och c) man kan till exempel lyssna på radio (eller ljudböcker, om man är lagd åt det hållet) samtidigt. Prata i telefon går också bra. Men något särskilt produktivt liv kan jag inte påstå att det är.

Detta med anledning av att Tetris i år fyller 25! Spelet skapades i det forna Sovjetunionen, och vi kan väl säga så här: Berlinmuren har kanske fallit, men så länge folk spelar Tetris är det kalla kriget inte avgjort. 



Detta inlägg har tidigare publicerats på min gamla blogg.

Inga kommentarer: