tisdag 30 juni 2009

Nästan solsting

Snowflake undrar så vänligt om jag har fått solsting. Inte riktigt, men så här mycket sol har jag nog inte råkat ut för sedan påskhelgen. Dessutom pingviner, havsbad och Austen rekapitulerad. Här kommer lite gula böcker också. Eftersom jag inte rotat i barn- och ungdomshyllan vid tidigare fotograferingar hämtade jag allt gult därifrån den här gången (klicka så blir bilden större):





Och min spontana citattävling – jo, det var nog lite svårt. Jag återkommer med rätt svar, och lite mer text kring detta, men om någon vill försöka en ny gissning, så kan ni para ihop de här titlarna och författarnamnen med citaten: Den sanna berättelsen om Inga Andersson av Björn Larsson, Månen och silverslanten, W. Somerset Maugham, ... och picadilly circus ligger inte i Kumla av Håkan Nesser, Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón och Du är alltså svensk av Lena Andersson.

Inga kommentarer: