torsdag 29 april 2010

Lika för lika

Det blev ett litet oplanerat bloggavbrott här några dagar. Jag var nämligen tvungen att köpa skor, och det är inte det lättaste. Nu har jag emellertid lyckats, men dyra blev dom.

Den här gången nöjde jag mig dock inte med att räkna ut hur många pocketböcker jag kunde köpt för skopengarna. Nej, jag köpte helt enkelt böcker för en lika stor summa; det får vara nån måtta på hur mycket pengar som kastas bort på kläder den här våren.

Nu ska jag gå in mina skor och läsa mina böcker, så det är mycket möjligt att det blir ytterligare en liten paus här. Men jag återkommer så snart skoskavet blir för svåruthärdligt.

Eller om jag snubblar. Jag är visserligen van vid att promenera och läsa, men inte i högklackat. Men sämre kan man väl ha än att ligga i ett vårdike och läsa?

11 kommentarer:

Boktoka sa...

Ta det lite försiktigt nu är du snäll! Jag vill helst inte att nästa blogginlägg handlar om att du brutit benet och nu hinner läsa och blogga hur mycket som helst. Ja, läsa och blogga hur mycket som helst vore ju fint, men inte bryta benet.

Försiktigt, okej?

Bokomaten.. sa...

Har hört att man ska använda sina skor i hemmet när man försöker gå in lite högklackat. Typ damsuga och diska i dem. Fast har man parkett är det kanske itne så kul med massa klackmärken i golvet. Fast kan ju tänka mig vilken våt dröm det skulle kunna vara för någon att se sin tjej springa runt med damsugaren.. i 7 cm:s..

jenny sa...

Jamen, det är ju perfekt; nu kan du ligga på divanen, plocka en pralin då&då, vicka lite på tårna med de nyinköpta high-heels på så att ni lär känna varann- och läääsa hur my som helst! Kul att du är tebaka på bloggen...

Ann-Sofie på OOOF bok sa...

Hahaha. Jag hoppas att du står på benen. I övrigt är jag mkt för att läsa på nya fysiska sätt. Jag som har ont i knät fick i uppdrag att göra "vardagliga saker" samtidigt som jag stod på balansplattan. Jag provade att läsa. Det var en utmaning för balanssinnet må jag säga, en cykelhjälm hade varit på sin plats. Det andra är promenad-läsandet som jag ständigt längtar efter att utföra. Problemet är läsglasögonen och om jag inte vickar undan dem blir marken blurrig. Svåra problem...

Bajsugglan sa...

Ja det lät gött att ligga i ett vårdike och läsa!

Zachan.blogg.se sa...

Jag sitter och fundrar på vilka böcker det var som fick följa med hem tillsamans med skorna? :)

Anonym sa...

hoppas du aktade dig för valborgsbrasorna om du snubblade runt i nya klackskor... Läsa i ett vårdigke låter lite kallt tycke jag och så är jag också nyfiken på vad det blev för fynd..

Lilla O sa...

Är du kvar i vårdiket Vixx?

Vixxtoria sa...

Boktoka: Tja brutit benet och brutit benet... Det vill jag verkligen inte – jag är fortfarande inte återhämtad från en några månader gammal knäoperation...

Bokomaten: Jag är typ född med skoskav, och vet allt om hur man "ska" göra för att gå in skor. Till exempel tillbringade jag en gång i tiden hela veckan innan min konfirmation med att gå in ett par nya skor, med resultatet att jag på konfirmationsdagen hade så mycket blåsor att jag fick gå barfota större delen av dagen... När jag fyra år senare skulle på studentbal hade jag så mycket blåsor från mina skyhöga nya skor att jag fick använda de gamla (då äntligen ingångna) konfirmationsskorna. (Sambon härhemma lockas dock mest av bara fötter, vilket kanske är en anledning till att jag älskar honom ;-) )

Jenny: Det blev dessvärre bara ett litet kort inlägg, som du märkte. Jag återkommer med full styrka om ett tag. Men jag _har_ faktiskt ätit otroligt mycket choklad senaste veckan.

Ann-Sofie: Jag promenerar ofta och läser, men läsning på balansplatta tycker jag är svårt (jag övar också upp mitt knä). Läsning och simning är dock oerhört svårt, tycker jag. Har du testat det?

Bajsugglan: Där jag har befunnit mig sista veckan har det dessvärre varit ruggigt kallt. Typ skyttegravarna i På västfronten intet nytt kombinerat med finska vinterkriget. Men den lilla läsningen har varit riktigt utsökt.

Anonym: Jag aktade mig mycket noga – man vill väl inte göra som Madicken och fördärva sina nya skor på en gång!? Jag reste utomlands, långt från alla majbrasor.

Lilla O: Jag gästspelar lite ikväll med ett nytt inlägg (som du kanske noterar...)

Ann-Sofie på OOOF bok sa...

Hm. Läsning och simning. Hm. Jag ska testa nästa gång. Ryggsim. = )

Vixxtoria sa...

Jamen Ann-Sofie, du har ju så rätt. Jag tänker med en gång på bilder jag sett på folk som besöker Döda havet, och ligger där i vattnet och läser tidningen! (Fast de får kanske inte särskilt mycket motion i och för sig.)