söndag 18 april 2010

Regler är regler

Det finns ju en del regler som man som bokälskare måste följa, även om vulkanaska stänger ner Kastrups flygplats i flera dagar. Till exempel den här:

Ingen-jobbresa-med-ostörd-flygtid-och-barnlösa-nätter = ingen-läsning-av-tjocka-gamla-klassiska-böcker-på-engelska-som-har-stått-länge-i-bokhyllan-och-kanske-är-bra-men-varför-chansa-när-man-bara-har-typ-45-minuter-per-dag-för-läsning.

Så sorry Vanity Fair. Du var såååå nära.



(Men jag känner förstås djupt med alla dem som sitter fast på flygplatser, som tvingas till långa ensamma hotellnätter, och ändlösa dagar på bussar och tåg för att ta sig hem landvägen. Om det fanns något enkelt sätt skulle jag buda över mina allra tjockaste böcker till er. Jag är säker på att mina två band av Idioten skulle tycka om att bli lästa som omväxling.)

5 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Stackars Thackary, han hade nog trivs med att befinna sig på en flygplats och vänta på avgång. En annangång med andra ord.:)

Vixxtoria sa...

Bokomat: Absolut en annan gång.

Men du märker hur din lobbning ger resultat? :-)

Bokomaten.. sa...

Jajamensan, blev mycket glad.:)

Holly Hock sa...

"Vanity Fair" som är så bra! Jaja, då har du den kvar. ;)
/Therese

Vixxtoria sa...

Holly: Jag tror dig om att den är bra. Det är bara tanken på att ge mig på en så tjock bok mitt bland allt jobb som får mig att avstå. Jag känner att det måste hända något med min läsning, annars tröttnar jag och lägger ifrån mig boken även om den är bra. Jag har svårt med riktigt tjocka böcker så där mitt bland jobbet. Men den får följa med på nästa resa i stället :-)