onsdag 23 juni 2010

När bokälskaren fyller år

Jag har skrivit en önskelista som ser ut så här:

  • Ficklampa med riktigt lång batteritid. 
  • Fodral till min nya iPhone (den har så klart redan ett sånt där grönt skal). 
  • Träningsvikter som man kan fästa med kardborreband till exempel runt anklarna (ja, det är vad min sjukgymnast önskar åt mig, så att säga. Förra året önskade hon mig en balansplatta. Så kul är hon.). 
  • Nån dvd-box med nån tv-serie som jag förhoppningsvis tycker är bra (det går bra med vilken tv-serie från efter 2005 som helst utom Grey's Anatomy, för det är den enda jag har sett. Förresten går det bra med säsong 5 av Grey's också.)

Ja, det var allt på listan. Och jag vet inte riktigt. Jag tycker liksom att det är nåt som saknas. Vad kan jag mer behöva?


Tillägg: Ja, jag fyller ju inte år just nu. Det här är inför en tämligen närliggande framtid. Ni kan ju sprida ut eventuella grattis jämnt över juli, så blir det ganska rätt :-D

5 kommentarer:

Lilla O sa...

Det bidde en i-phone alltså. Mitt förnuftiga jag och mitt pengabrännarjag håller just nu på att diskutera huruvida en ny telefon ska inhandlas eller inte.

Ingrid sa...

I-phone...undrar om det är något för en tant (dvs för mig)? Jag känner mig lockad trots att jag alltid svär över alla tekniska nymodigheter som man måste rådbråka den numera ganska ingrodda hjärnan med.... klart roligare än balansplatta dock... och du Vixxtoria... blir det någon ny bok månne? DVD-boxar är förstås aldrig fel. Det blir ju många födelsedagspresenter av det så att säga! Grattis till din dag förresten- och det måste vara härligt att kunna fira under den varma årstiden.

Emma sa...

Presentkort pa en bokhandel, saklart! Sa kan man valja sjalv precis det man vill ha!

Hanneles bokparadis sa...

grattis!

Vixxtoria sa...

O: Ja, det är klart att det bidde. Nåt ska man väl kosta på sig när man inte åkte till Rom och dessutom måste dränera om runt hela huset.

Ingrid: iPhone är skapad för tanter. Lovar! (Man kan fotoblogga bra med den också, tror jag, fast jag har inte riktigt börjat pröva; jag är dock rädd för att det skulle kunna bli årets sommarplåga på den här bloggen...). Och visst borde det vara nån bok på listan? Hur ska det annars bli en riktig födelsedag?

Emma: Ja, du verkar fatta vad jag menar :-)

Hannele: Tack (fast det är lite för tidigt, men jag inser att det kanske inte var så tydligt i inlägget, så jag har uppdaterat det lite nu).