onsdag 7 oktober 2009

Någonstans på posten


I min lilla by finns det en spelbutik/leksaksaffär/videouthyrare/postkontor dit man får gå och hämta sina postpaket. Irriterande är det när de redan har stängt för dagen när man kommer hem och hittar postavin som visar att det stora tjocka paket fullt med böcker av folk som kanske kan få Nobelpriset har kommit.

Hur var det med den där postreformen och tillgängligheten egentligen? Varför kunde inte bensinmacken fått bli postkontor i den här hålan?!


4 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Vet du, exakt samma sak hände mig idag... Fast mitt bokpaket är jag lite osäker vad det innehåller, vilket dessutom gör att jaggår och är nyfiken!

Vixxtoria sa...

Jag har också börjat tveka lite faktiskt. Skulle det verkligen kunna vara min bokbeställning som har expedierats så snabbt? Eller så är det någon annan gammal bokbeställning; jag har nog inte full koll faktiskt. Men irriterande är det att man inte kan gå och hämta böckerna när man vill!

kontakt sa...

Ah, det var besvärligt. Ja man undrar hur de väljer, och hur de utvärderar sina postkontorsentreprenörer. Jag har inga klagomål på videobutiken hemma hos mig som leker postkontor, den har öppet mycket mycket längre än posten brukade...

Vixxtoria sa...

Kontakt: Där vi bodde tidigare tog en mack över postverksamheten, och vi hade vips ungefär dubbelt så mycket öppettider jämfört med tidigare.

Men nu har alltihop löst sig, och jag har fått hem mitt bokpaket och har i princip inte gjort annat än att läst när jag inte jobbat de senaste dagarna. Det är skönt! (Men det blir ju lite lite inlägg här på bloggen, förstås).