torsdag 26 augusti 2010

Bring in the cherry pie!

Nu blir det lite internt här, men lystring allihop. Jag har börjat högläsningen.






Det kommer kanske ta ett tag innan vi tar oss igenom båda två.



I alla fall om vi ska varva läsningen med Tittis TP-guldbox. Och om inte hon har någon, så vet jag att Martina fick en på födelsedagen!



P.S. Jag har en LP med musiken också. Och en skokartong med utslitna vhs-band med hela serien, utom avsnitt 22 eller 24. Men eftersom jag just tillbringat åtskillig semestertid med att städa undan just de lådorna allra längst in i garderoben (bakom lådan med Kitty-böcker!) så orkade jag inte dra fram dem för ett förevigande. 

15 kommentarer:

Jenny B sa...

Åh! Har du Agent Coopers band till Diane? Nu blir jag avundsjuk. :) Jag har också gamla knastriga videoband som jag såg på om och om igen, men nu har jag en guldbox som jag ser flera avsnitt i veckan från. Jag ser fram emot att se Kyle MacLachlans gästspel i Saturday Night Live bland extramaterialet! Och jag älskar Agent Coopers begeistring över småstadslivet, och hans "tummen upp" med ett brett leende!

Pia sa...

Du måste vara ett riktigt Twin Peaks fan :-)

Marias bokliv sa...

Precis vad jag beövde efter att ha väckts kvart över sex av en febrig fyraåring som mår illa och en hostig bebis...

Åsa sa...

Oh, dagboken vill jag också ha! Vi har precis börjat med guldboxen och jag var mycket spänd på att se om jag skulle gilla den lika mycket som när jag var 15. Svar ja.

Titti sa...

Haha! Härliga du! Jag ska bara läsa ut Sherlock Holmes-boken jag läser nu så jag också påbörja TP-läsning. Än så länge har ingen hört av sig angående den där guldboxen så det verkar som att jag får köpa den själv.

Titti sa...

Jag blir förresten riktigt avundsjuk på din LP-skiva med musiken!

Vixxtoria sa...

Jenny B: Agents Coopers band till Diane? Nej, det har jag inte. (Ärligt talat så har jag kommit över alla mina TP-grejer av en slump; Coopers dagbok har jag t ex köpt för fem spänn i en superduperrealåda med såna där böcker som bokhandeln har gett upp hoppet om. LP:n är köpt second hand för ett par kronor, och Laura Palmers dagbok på en halva reaprisets utförsäljning flera år efter att serien gick). Jag såg om Fire walk with me förra året, men annars var det mer än tio år sen jag såg något med TP. Tyvärr.

Pia: Jag _var_. Nu är det nog mest nostalgia, tror jag ;-)

Maria: Jag tänkte väl att det skulle muntra upp dig lite grann. Hoppas ungarna kryar på sig. Snabbt!

Bea: Jag tror att man gillar tv-serien lika mycket, men båda dagböckerna (både Lauras och Coopers) är lite väl nördiga för att vara verkligt bra. Jag försökte läsa om Coopers dagbok för ett par år sen, och tja, igår när jag plockade fram den konstaterade jag att jag kommit till s 26.

Titti: Då vill jag gärna veta vad du tycker när du börjat läsa. (Och så klart vill jag ha ett högläsningsavsnitt där _du_ läser på din blogg också!)

Titti: Läste du här ovan att jag betalat under en tia för den också? :-D

Titti sa...

Jaha, det är till att göra klipp, det märker jag det. :-)

Högläsning på min blogg? Nja, jag vet inte om jag vågar...

Titti sa...

Nu har jag tillbringat en stund med att betala räkningar. Underbart, eller inte. Men i alla fall fick jag så pass bra lön den här månaden att jag tyckte att jag kunde unna mig en liten Twin Peaks-box, så nu är den på väg hem till mig. :-)

snowflake sa...

Åh, Vixxtoria, vilken härlig grej!
(Måste fixa bättre ljud i burken så att jag hör dig ordentligt.)

Grattis Titti till boxen. :-)

Vixxtoria sa...

Nämen Titti: Du kan ju inte köpa mutor till dig själv! Men jag antar att du inte har så mycket annat val än att baka körsbärspaj och sätta dig och vänta på dunsen i brevlådan nu då.

Snowflake: Nämen, please, don't. Så dåligt ljud som möjligt, tycker jag.

Titti sa...

Jag orkade inte vänta på att någon skulle muta mig... :-D

snowflake sa...

Nu när jag kan urskilja orden så måste jag säga att du läser väldigt bra. Bra uttal på engelskan också.

Jag tror att vår TP-diskussion började med Piper Laurie i ett Douglas Sirk-inlägg hos mig. Du påminde om hon änkan, som jag helt glömt bort.

Vixxtoria sa...

Titti: Nej, vem orkar vänta? Man har väl försökt göra sig självförsörjande av en anledning :-D

Snow: *fniss* Jag har några gånger blivit tagen för kanadensare, men jag upptäckte nu att det var rätt svårt att läsa högt på engelska. Jag talar ju det flera gånger i veckan, och skriver i princip varje dag, men då kan jag ju välja ord jag kan uttala. "We were both thirteen" var ruskigt svårt att få till, haha.

Och ja, just det. Jag minns vart diskussionen ledde, men jag kunde inte hitta inlägget (det hade inte rubriken "TP-diskussion med Snow+Vixx" nämligen).

Bokomaten.. sa...

Vixxtoria, är du jag egentligen? Sitter förstås också på en LP-skiva och hela serien på vhs med undantag för ett ynka avsnitt som jag lånade ut till en kompis en gång och aldrig fick tillbaka. Nu är de säkret avmagnetiserade dock, alla banden, så en dvd-bok är nog tvunget snart. Kanske ska bli höstens projekt att se om hela erien och läsa dagboken igen? Om jag hittar den..