tisdag 26 oktober 2010

Har du problem, eller?

En del trogna läsare av min blogg har problem med att ladda sidan. Nu undrar jag om även en del otrogna läsare har samma problem, eller om det går lika fint för er som för Moa.

Eftersom jag nyss bytt till en av bloggers alldeles egna mallar, och visserligen använder samma bakgrundsbild som förut, men denna gång i en version som är mer än tio gånger mindre än den förra, så hade jag hoppats att sidan skulle gå snabbare att ladda sidan och inte långsammare. Om just du har problem får du gärna kommentera här nedan. Berätta också vilken webbläsare du använder, och om du sitter på mac, pc eller kanske linux.

Min gissning är att det är någon gadget som ställer till det. Om någon annan har nån mer kvalificerad gissning så lyssnar jag gärna på den.

13 kommentarer:

Paperback Lover sa...

Det tar tid. Men sidan laddas, efter ett par sekunder (= lång tid med tanke på min uppkoppling). Använder PC, Windows 7 och Firefox version 3.6.6.

Anonym sa...

För min del så är det helt problemfritt att ladda sidan, det går snabbare än förut till och med. Vill också ge en tummen upp för ommöbleringen, tycker att det blivit väldigt trivsamt här.
(även jag sitter med PC, Win 7 och Firefox)

Bokomaten sa...

Nemas problmeas, tar ett par sekunder, men är inga problem. PC, Firefox eller Explorer. Windows XP Pro.

enligt O sa...

PC, Windows 7 och Firefox version 3.6.6 funkar bra, men du ville visserligen veta vad som inte funkade och med internet explorer (som den stora kommunala skolan vill att vi använder) går det långsamt. Visserligen en stenåldersdator också med XP.

Metta Karlsson sa...

bakgrunden tar nån sekund att få upp, men det är inte ett problem för mig. Jag kör Googles Chrome, om nu browsern kan spela in. Däremot hade jag ett tag problem med att komma in här, fick ett meddelande om dåligt innehåll och jag var tvungen att godkänna för att få komma in.

Titti/Hellre barfota än boklös sa...

PC, fast det verkar bara vara på den bärbara som jag har lite problem. Vid min stationära hade jag inga problem alls att varken ladda eller scrolla.

Förresten tycker jag att du kan ta och svara på de där frågorna inför pocket & påhitt snart. Jag sliter mitt hår när jag försöker komma på något bra i litteraturväg. :-)

snowflake sa...

Jag har alltid haft problem, och det är bilden som ställer till det. Runstenen alltså. är det verkligen webbvänligt format på den? Den känns väldigt tung.
(Två datorer, alltid Firefox)

Titti/Hellre barfota än boklös sa...

Nej, låt det inte vara runstenen!!! ;-)

Emmas Bokhylla sa...

Nej, det funkar bara bra!

Ett forsenat svar ocksa;

Jag haller med, jag tycker att den later riktigt bra!

Nejda, historieintresset finns kvar, det forsvinner nog aldrig! Men nar jag laste det pa universitetet sa fick jag ju mitt lystmate dar, och nar jag gick vidare till andra amnen sa forsvann det inte, men det hamnade liksom under hogen av all kurslitteratur och blev eh, lite mosat, tyvarr. Men nu skall det fram igen!

Sparen av kungens man, den har jag hallit i manga ganger, om den ar bra sa skall jag absolut ge den en chans! Svensk historia ar minst lika intressant! ;-)

Vixxtoria sa...

Tack för alla svar. Det verkar som om det på det stora hela fungerar någotsånär okej, men om nån har fler relevanta synpunkter i ämnet så fyll på här i fältet.

Jag vet inte riktigt hur mycket jag kan påverka det hela, för i grunden är det ju bloggers design. Men Rökstenen ska jag förändra (så klart INTE ta bort, självklart inte), för det har egentligen alltid varit meningen, men så har jag läst en bok i stället. Jag ska kolla om det kan vara något annat som krånglar också.

Titti: Jag ska svara på frågorna, men senaste dygnet har jag tillbringat en del tid på akuten, varvat med att vara hemma och vråla av smärta. Det är rätt mycket bättre nu, och jag behöver inte ens gå till jobbet idag, så jag kan blogga hela dan och svara på frågor. Stay tuned!

Emma: Då tycker jag du ska ta med dig Kungens män hem nästa gång, även om den har några år på nacken! :-D (Dick Harrissons bok Jarlens tid behandlar delvis samma period, och kom några år senare, men jag tycker att Hagermans bok är lite trevligare att läsa. Fast läsa båda om du har lust, så klart.)

Böcker^3: Meddelande om dåligt innehåll? Hahaha! Var det när jag hade skrivit om Ekströms Google-koden, kanske? (Jag har inte sjläv testat Google Chrome, är det en bra webbläsare annars?)

Själv har jag en del problem med Opera; jag vet inte riktigt vad det beror på.

Och så extra tack till Bokomat och O som testat flera olika pc-kombinationer.

Metta Karlsson sa...

Jag tror bestämt att det var den dagen det var bloggfest hos dig =)

Chrome funkar fint, den är snabb.

Vixxtoria sa...

Böcker^3. Aha. Bloggfesten. Ja, men då kan det ha varit för att den reagerade på att det var så många inlägg på kort tid. Det skulle jag kunna tänka mig att den varnade för.

Allihop: Jag har gjort om runstensbilden nu. Lite mindre format. Någon skillnad i uppladdning?

snowflake sa...

Mycket snabbare, på jobbdatorn i alla fall. kiitos!

/Snow