onsdag 27 oktober 2010

Visst är jag en creative blogger?

Jag löste förresten problemet med min rabattcheck idag. Ni vet – ska jag köpa Atwood eller Lindgren för den. Det blir Lindgren, det står klart nu. Och vem det skulle bli löste sig alldeles av sig själv, utan att jag behövde vänta på att alla bladen ska blåsa av min björk (även om gudarna ska veta att vinden gör sitt bästa just nu).

Det visade sig nämligen att jag hade nån slags bonusrabatt i min bokklubb, så jag fick Atwood billigt där i stället.

Eller billigt och billigt – om jag nu ändå beställde en bok som jag skulle betala frakt för så var det lika bra att beställa några till för samma fraktkostnad. Det tjänar man ju på.

4 kommentarer:

Helena sa...

Helt rätt, det gäller att tänka till lite så att man kan spara lite pengar. Man kan faktiskt inte motivera ett inköp av bara en bok om man också ska betala frakt på den. Två eller egentligen minst fem bör det vara i paketet för att löna sig ;)

Vixxtoria sa...

Eller sex :-)

Hanneles bok-paradis sa...

jag beställer fraktfritt från många ställen

Vixxtoria sa...

Hannele: Det gör jag också. Men min bokklubb har inte fraktfritt som alternativ, så om jag ville utnyttja det här erbjudandet så fick jag betala frakt på det. Och då kan det löna sig att beställa ett par böcker extra - dvs löna sig och löna sig :-D Om man _ändå_ ska köpa böckerna lönar det sig, annar blir det som vanligt att man köper nåt man vill ha för att man har råd och kan, men man kan knappast påstå att man tjänar så mycket på det.