lördag 23 oktober 2010

Enquist kollar in mördarsniglar

Eftersom jag inte sett bokbloggosfären översvämmas av förtjusta rop, så måste det helt enkelt finnas stora massor därute som inte har sett fyrans program Välkommen åter. På outgrundliga nätvägar har jag lyckats upptäcka det, och jag säger bara: Missa inte Pia Johanssons förtvivlade försök att få folk att köpa någon annan bok än Camilla Läckbergs senaste!

Det är tjejer, tjejer, tjejer och de flesta är roligare än jag vågade hoppas. Och i avsnitt fem finns P-O Enqist i en cameoroll.

Så skjut upp Babel-tittandet på Svtplay en liten stund – de avsnitten ligger kvar längre på nätet.

5 kommentarer:

Paperback Lover sa...

Joo, jag har sett och jag gillar! Men jag trodde inte det kvalade in på bokbloggen. Däremot har jag sett att Läckberg själv skrivit om det. Det är så många som skrivit på hennes blogg att de tycker synd om henne för att dom driver med henne i programmet. Hon var tvungen att meddela att hon "var med på det". Hahaha!

Vixxtoria sa...

Paperback: Förlåt mig, men vilka restriktioner ålägger du din bokblogg? Om något handlar om böcker, författare, läsning, eller med ett skohorn och lite önsketänkande kan sägas handla om något av detta så är det fullt legitimt att skriva om det på bokbloggen!

Var det inte du som skrev inlägg t ex om att Shanti ska spela i Arne Dahl-filmatiseringen? Det är väl mer skohorn än att skriva om att P-O Enquist var på tv?
Och det här drar jag upp bara för att se till att du inte missar den fina serien Våra vänners liv, som började föra måndan på svt (finns att se på svtplay), där Shanti spelar en viktig roll. Skitkul att se honom som vuxen, utan att vara brottsling, eller galen. Se, om du inte har gjort det!

Paperback Lover sa...

Njaeh, jag kanske uttryckte mig lite dumt. Jag menade nog att av allt jag går och tänker på som jag vill blogga om så var inte det här tillräckligt bokigt för att hamna på bloggen. Mest för att jag nuförtiden är lite seg på att blogga och då hamnar halv-bokiga inlägg långt ner på listan.

Och du får naturligtvis skriva om vad som helst, jag menade verkligen inte att du var off topic nu. Tänkte lite högt bara (det ska man kanske undvika).

Jag kollar på Våra vänners liv också. Men bara om jag råkar snubbla över det. Är lite tv-trött just nu och tyar bara Mad men i lagoma doser. Resten av tiden har näsan i möbel- och inredningstidningar.

Vixxtoria sa...

haha, nej, jag trodde inte precis att du tyckte att jag var OT i min egen blogg (fast det är så många som tycker till om vad man får bokblogga om nuförtiden, så man vet ju aldrig vem som har nåtts av viruset...) Jag tänkte mest att du hade egna restriktioner på ditt eget bokbloggande, och undrade över var du drog gränsen ;-)

Det låter som att det finns viss risk att den nya lägenheten blir inredd som ett Mad Men-kontor.

Paperback Lover sa...

Nya lägenheten inredd som ett Mad men-kontor? Finge jag ha det så skulle jag antagligen svimma av lycka. Ack vilka ljuva dagdrömmar jag drömmer om denna lägenhet ska du veta.