torsdag 20 maj 2010

Ett riktigt hotellrum!

Nu är jag ute och reser igen. Jag har just checkat in på mitt hotell – ett ganska standardiserat sådant, inget spektakulärt, men kanske lite ovanligt rent och snyggt.

Och med en stark och uppmanande tradition att lämna kvar lektyr till kommande gästers fromma på rummet!

Utplacerade på lite olika ställen i mitt hotellrum hittar jag således:

Lokaldelen av telefonkatalogen
Kungen måste dö av Mary Renault
Molnen över Metapontion av Eyvind Johnson
Från vår till höst och andra berättelser av Irja Browallius
Benjamin Black av Christine Falls
Tingene er dine øyne/ögon/øjne. Skandinavisk poesi 1600-2000
Nya testamentet


Jag har lite begränsad möjlighet att släpa med mig böcker hem i morgon (jag måste ju få plats med hudlotion, smågodis och morgonrockar i väskan också), så jag kan inte ta med mig allihop. Vilken ska jag lämna, tycker ni?

(Och måste jag nödvändigtvis lämna kvar den bok jag läser just nu? Jag skulle gärna vilja läsa ut den först, om det går för sig.)

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilket härligt hotell, där vill jag också bo (nu typ och några veckor framåt ;) ). Jag tycker att du kan lämna Nya testamentet och telefonkatalogen, de finn sju att få tag på på annat håll om man till nöds behöver dem...

Vixxtoria sa...

Helena: Men lokaldelar är ruskigt svåra att finna på andra ställen! (Och jag har en svaghet för att bläddra i telefonkataloger, faktiskt.)