torsdag 26 mars 2009

Om böcker som jag hunnit läsa

Jag hinner inte läsa så mycket nu som förr, och långt mindre än jag önskar. Men å andra sidan har jag läst så mycket tidigare, att det jag läser nu väcker många tankar. Jag känner också ett större behov av att diskutera de böcker jag läser i relation till... ja, andra böcker och livet och döden och allting. Det är upprinnelsen till den här bloggen. Jag tänkte att den skulle fungera som ett sätt för mig att reflektera över det jag läser, och på så sätt få ut mer av det hela. Om jag har tur är det någon som läser och reflekterar tillsammans med mig.

Men jag vill redan nu säga att jag inte har för avsikt att recensera böcker. Jag tänker inte heller lägga några som helst band på mig att inte avslöja hur det går. Om du är angelägen om att inte få reda på vem mördaren är, så får du avstå från att läsa posten om den boken dårå. Och jag tänker inte ha några som helst krav på mig att redovisa vilka böcker jag läser just nu, eller betygsätta de böcker jag just har läst.




Det här inlägget har tidigare publicerats på min gamla blogg.

Inga kommentarer: