fredag 9 september 2011

Vargar i bokhyllan

Apropå valet mellan Man Booker Prize och Augustpriset som oväntat dök upp i enkäten igår, fick jag en trevlig och efterlängtad postförsändelse igår. Jag har nämligen gått och vunnit något (och det är lite ovanligt, såvida det inte handlar om gossedjur på Liseberg) hos Tekoppen. Det skedde någon gång i somras, och vi har haft lite svårt att synkronisera mina resor med posten så det är först nu jag så att säga har haft tid att ta emot den här tjocka röda boken: Wolf hall av Hilary Mantel – Man Booker Prize-vinnaren 2009.


Jag är hemskt glad för den här boken. Eller mest är jag kanske glad för att jag vann. Lite blandade fina känslor, helt enkelt. Tack Tekoppen :-)

4 kommentarer:

Pepe sa...

Den läste jag förra hösten. Älskade den! Hoppas du kommer att tycka lika mycket om den som jag.

Vixxtoria sa...

Pepe: Låter mycket lovande. Jag hoppas också att jag kommer tycka mycket om den! :-)

Jenny B sa...

Så bra att du är glad över Wolf Hall! Jag behöver litet uppmuntran vad gäller den. Jag impulsköpte den på väg in i ett flygplan, och nu står den i bokhyllan och skrämmer mig för att den är så illans tjock och tung. Nu gav ni mig hopp om att jag kommer att våga börja läsa den, och också gilla den!

mimmimarie sa...

Definitivt en bok för mig. Måste bara ta mig i kragen och skaffa mig den först.