måndag 18 april 2011

Jo, men det var så här

Hej bloggen. Hej bloggläsarna.

Jag har inte dött och är inte ens försvunnen särskilt mycket. Men först åkte jag iväg och jobbade på ett ställe där de hade hört talas om internet, men inte fullt ut börjat utnyttja alla dess möjligheter. Folk som tycker om att surfa från url till url utan att ta en rejäl tupplur mellan varje klick gjorde sig inte så mycket besvär, skulle man kunna säga. Folk som dessutom var rätt trötta (till exempel Vixxtoria) tog verkligen en rejäl tupplur mellan varje klick, och vaknade sedan på morgonen. Efter några kvällars försök gav jag upp tanken på att pula med mitt sista grandiosa vinnarinlägg innan jag kom hem.

Och sen kom jag hem. Men då hade jag visst vant mig så mycket vid att sova att jag sedan dess helt hopplöst slocknat varje kväll vid 20-tiden. Jag kan rekommendera alla som under några månader snittat på 5 timmar sömn att testa 9,5 timmar i stället. Man blir som en ny människa. Men hinner blogga gör man inte.

Det hela är onekligen lite pinsamt, för jag har ju trots allt en hejdundrande prisutdelning att ta tag i. Mañana, lovar jag. Då ska jag också ta itu med alla kommentarer och mejl som droppat in till bloggen de senaste 14 dagarna.

13 kommentarer:

a-lo sa...

Välkommen tillbaka! Det har onekligen varit tomt. Men du tänker väl sluta sova så där mycket nu, va? ;)

Matilda sa...

Skönt att du är tillbaka! Du har varit mycket saknad!

Maud/En bok om dagen sa...

Men så väldigt skönt att du är tillbaka igen! ;-)

enligt O sa...

Pigg och glad är du välkommen tillbaka!

Tidningsida sa...

Att sova är underskattat ;)

Välkommen tillbaka :)

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Jag som är konspirationsteoretiker (aka journalist) tror nog du insåg att du skämt bort oss och passade på att låta oss sakna dig lite!

Hoppas resan har varit produktiv (var har du varit?)! Allt det där sovandet låter ju hur nyttigt som helst om inte annat!

Emmas Bokhylla sa...

Ah, skont att ha dig tillbaka! Blev nastan lite orolig dar ett tag!

Hoppas att du hade en riktigt bra och produktiv resa!

snowflake sa...

Det var då för väl!

Välkommen tillbaka.

Paperback Lover sa...

Men åååh där är du ju! Har kollat min googlereader varje dag och vilket glatt "Puuuh!" som kom ur mig när jag såg detta. Hann ju faktiskt oroa mig, men så är jag ändå rätt flegmatisk också.

Välkommen tillbaka Vixx, hoppas du fått en ordentlig Törnrosa-sömn nu så du orkar med oss igen!

Metta Karlsson sa...

Välkommen tillbaka!

Vixxtoria sa...

Hej alla!
Tack för välkomnande ord! Jag känner mig verkligen nästan lika saknad som när jag hämtar dottern på dagis en vanlig tisdagseftermiddag ;-)

Däremot har jag verkligen planer på att minst sova så här mycket i framtiden. Sova 5 timmar per dygn sucks! Men jag ska försöka att inte lämna bloggen i sticken mitt i en prisutdelning nästa gång jag somnar.

Full bokhylla: Du vet ju att jag aldrig skulle berätta bara så där var jag varit och jobbat den här gången. Men om några månader så där kommer jag säkert blogga om "den där boken jag köpte en gång när jag var i Venedig", eller "sist jag besökte Brügge tillbringade jag några soliga timmar med att gå vilse i en bok". Du får hålla ögon och öron öppna ;-)

Hermia Says sa...

Här är du ju! Skönt!
Välkommen hem!

jenny sa...

Ja, missförstå mig rätt nu eller hur uttrycket nu lyder...;-) Jag blev nästan lite "glad" över att du haft en välbehövlig bloggpaus och fått en rejäl sömnpåfyllnad (Sömn är viktigt Vixxtoria! Att sova är btw en av mina absoluta favoritsysselsättningar). Lättnaden över denna din paus beror på att jag varit en my dålig bloggläserska senaste veckorna, och haft ett lite dåligt&gnagande samvete över allt som jag trodde mig missat. Anledningen till till detta är två: blev helt oförhappandes utan jobb för dryga månaden se´n och som alla vet är det ett jobb i sig att försöka få tag på ett nytt dito:( Men det kanske börjar ljusna på den fronten nu, om lyckan står mig bi...se´n har det mitt i allt varit en New York-tripp som tagit mitt hela engagemang- en välbehövlig och superlyckad resa som gjorde my gott för självkänsla och allmäna livsandar:) Men ska det bli ordning på denna trogna bloggföljerska igen, så sant som det är sagt;-)