måndag 18 maj 2009

Han var modern, han, Beppe

När man har (små) barn får man ofta läsa om samma bok många gånger. Förhoppningsvis är det en bra bok ungen har förälskat sig i, men det kan lika gärna vara något som man hatar från början. För att försäkra mig om att det blir så roligt som möjligt att läsa för min dotter skaffar jag förstås mina favoriter. Och blir glad om hon också tycker om dem. En bok som vi läste mycket i höstas är Ur en kos dagbok av Beppe Wolgers. Sedan har den stått på undantag några månader (tack och lov!), men i helgen kom den fram igen. Och jag inser med ens att det ju är en twitterdagbok! De flesta dagar med fullständigt identiska och  meningslösa rapporter. (Idisslade. Blev mjölkad. Såg en fluga.) Och ibland med helt oväntade händelser. (Flög till New York. Talade i FN. Ordnade fred i världen.)

Han var före sin tid, Beppe! 




Det här inlägget har tidigare publicerats i min gamla blogg. 

Inga kommentarer: