måndag 25 maj 2009

En tematrio utanför ämnet

Den här veckan tycker Lyran att vi ska lämna Tematrions litterära tema, och gå utomämnes. Uppmaningen lyder att "berätta tre saker om er själva... Kanske ... om er familj, om era intressen eller om era arbeten."

Nja, sådana där friheter klarar jag inte av. Jag fullständigt avskyr att presentera mig själv. Mitt enda intresse är böcker, och mitt arbete tycker till och med jag är tråkigt nu för tiden, så här kommer några fakta om min familj då:

1. Min mamma är kalkerad efter Lady Catherine de Bourgh i Stolthet och fördom. Föreställ er den uppväxten!

2. Min sambo träffade jag på en strand i Danmark, där han låg och läste Anne på Grönkulla. Han har fortfarande inte förlåtit mig för att jag i en av mina första kommentarer föregrep hans läsning, och frågade om Anne ännu hade drämt griffeltavlan i Gilberts huvud. Han vägrar allt sedan dess att diskutera böcker med mig.

3. Min dotter har fått ett mycket litterärt namn att leva upp till. Jag förväntar mig minst ett Nobelpris!

Detta inlägg har tidigare publicerats på min gamla bloggadress. Där finns också en del kommentarer.

Inga kommentarer: