fredag 31 juli 2009

Byt bokmärke

Min nätsemester är över. Eller inte-nätsemester, eller hur man nu ska kalla en semester då jag stängt av datorn, och åkt på tältsemester. Jag gillar att vara totalt unconnected, och njuter till och med när min mobil laddat ur. Men nu är jag tillbaks på jobbet och har möjlighet att både läsa på bussen och blogga om det. Det finns för- och nackdelar med det.

Jag har använt mina sista semesterdagar till att testa bloggverktyg, och jag vill säga stort tack till alla som svarat på förra inlägget och lagt fram för- och nackdelar med framför allt wordpress och blogger. Lottas varma rekommendation av blogger, och Lyrans kommentar att man kan fixa med blogger (och Ida som bland mycket annat noterar att man inte kan detta med wordpress, samt LV från Screw depression som intygade att man kan schemalägga inlägg) fick mig att börja testa just med blogger. Boktokig gillar också blogger, och Magix på Bokbabbel är mycket nöjd.

Kontakt är den som verkar ha erfarenhet av båda, och det verkar som om man inte kan få riktigt allt med blogger. Lisa på Little room of Tinyfeist och Lilla O föredrar wordpress, men jag vill nog kunna trixa lite extra med designen, och eftersom det inte går, så lutar det åt blogger.

Så summa summarum. Nu har jag en ny blogg. Utseendemässigt har jag fixat så att den ska bli så lik denna som möjligt. Innehållsmässigt – ja, jag är ledsen men så mycket skillnad i innehåll blir det tyvärr inte. Den finns här:

Välkommen dit!


... Eller hit då alltså! Det här var det sista inlägget på min gamla blogg!