onsdag 1 juli 2009

Goda nyheter och en fråga om maffian

Jag har ju glömt att rapportera en stor framgång. I måndags var jag inne i en bokhandel en hel kvart utan att köpa nånting. Det har jag skrivit upp i almanackan.

Jag hade emellertid köpt något om jag hade lyckats lista ut vilken bok det egentligen är som min guddotter önskar sig i födelsedagspresent. Den ska handla om en polis som går över till att jobba för maffian. Hon vet inte vad boken eller författaren heter, eller om det är en ny eller gammal bok.  Hon fyller 20 år, så jag tror att det är en "vanlig" deckare, svensk eller engelsk/amerikansk det handlar om. Hon är ingen storläsare, och brukar vara ganska mainstream i de böcker hon väljer att läsa, så det handlar nog inte om någon väldigt ovanlig bok. Men jag kan inte komma på vilken det är.

Jag är tacksam för alla tips!



Det här inlägget har tidigare publicerats på min gamla blogg. 

För att sammanfatta svaren på frågan, så kom ett sådant snabbt från En bok om dagen, som prickade rätt med Tre sekunder av Roslund och Hellström. 

Inga kommentarer: