lördag 26 mars 2011

Celebriteter

Och så över till några författarfrågor. Jag hoppas dom här är svåra, för det är meningen.

25. I andra ring på gymnasiet tenterade Vixxtoria av sitt slutbetyg i svenska genom att hålla föredrag om en författare. Vilken?

1. Peter Pohl
X. Jonas Gardell
2. Walter Ljungquist

26. Vilken författare har krockat (hårt!) med Vixxtoria på Bokmässan? (Och inte bad han om ursäkt heller.)

1. Henning Mankell
X. Jan Guillou
2. Åke Edwardsson

27. Vilken författare har Vixxtoria brevväxlat med?

1. Astrid Lindgren
X. Maria Gripe
2. Per Nilsson

28. Vilken författare har bjudit Vixxtoria på spaghetti och köttfärsås?

1. Inger Edelfeldt
X. Barbro Lindgren
2. Viveca Lärn




5 kommentarer:

a-lo sa...

Jag tror på fyra X, rakt igenom bara.

enligt O sa...

Kul frågor! Tänk att känna en sådan celebritet som du. Ännu ett skäl att träffa dig.
Du har säkert hållit föredrag om Peter Pohl som du ju gillar så mycket. 1 alltså.

Krockade med dig på Mässan? Mankell och Guillou skulle nog be om ursäkt. Edwardson har jag träffat och han skulle säkert vara för inne i sig själv för att regagera på krocken. 2 alltså.

Det hade ju varit coolt om du brevväxlat med Maria Gripe. X säger jag, men vem av dem det än är vill jag gärna läsa om det. Jag skulle aldrig kräva något, men jag kräver nästan lite brevväxlingsuppdatering.
Och så till middagen. Ja du. Barbro Lindgren verkar så snäll så det var säkert hon. X alltså.

Maud/En bok om dagen sa...

Jag gissar att det var 1 på 25. Det är en författare som jag har läst och tänkt mycket till, och jag tror att du gillar honom.

På 26 borde jag nog minnas vem det var, men jag gissar på X. Han borde kunna krockas hårt, tänker jag.

27 skulle nog kunna vara 2. Och så tror jag att X är rimligt att svara på 28.

Anonym sa...

1X2X gissar jag vilt... (men jag utgår från att det är janne gullig som du krockat med)

Paperback Lover sa...

25. Pohl.
26. Edwardson.
27. Lindgren.
28. Lärn.