tisdag 22 mars 2011

Vipslördag

Jag firar förresten bloggens två års-dag på lördag. Det jag funderar på just nu är att falla till föga och ordna nån slags kombination av bloggfest och tävling, för det var vad flest mänskor önskade sig. Nu gör jag i och för sig oftast mitt bästa för att överraska människor som vill ha det dom önskar sig, så vi får se vad som händer.

I skrivande stund tänker jag mig dock en tävling som pågår hela lördagen.

Priset är för vinnaren möjligen ett tvivelaktigt nöje.

Och det kommer vara ett extremt egocentrerat evenemang som premierar de allra nördigaste bloggföljarna.

Jag kallar hela evenemanget för Vipslördag*.

*För det är möjligt att det begår bloggsynden att varken vara roligt eller strukturerat. Dessutom börjar ordet på V och associerar till Tipslördag. Det där var en viktig ledtråd. 

8 kommentarer:

Boktagen sa...

Jag tycker det låter väldigt spännande!

Hermia Says sa...

Oj, då måste jag absolut kvista förbi och in här efter jobbet på lördag. Kanske hummandes texter av Tranströmer.

Vixxtoria sa...

boktagen: Jag tycker också det låter spännande. Undrar vad jag kommer på att blogga om på lördag. Just nu har jag ingen aning. ;-)


Hermia: Nu påminner du mig om att jag lovat blogga om Tranströmer. Har nu läst 2 diktsamlingar och en självbiografi. Det är väl inte så dåligt? Jag är dock nästan säker på att jag inte kommer blogga så mycket om Tranströmer på lördag.

Hermia Says sa...

Nej, du kommer nog att annat för dig på lördag... Vipsandes (vispandes?) omkring.

Maud/En bok om dagen sa...

Om det är trevligheter på lut här på lördag, då kommer jag. Bara jag inte glömmer av mig!

Jenny B sa...

Vipslördag! Vilken fin ordvips! Den ser jag fram emot. Jag som (redan) sett fram emot att stanna hemma hela lördagen efter några überhektiska veckor. Tänkte till och med sitta i mysbyxor och blogga om en bra bok jag tror jag läser ut imorgon... men jag tror att allt det kan kombineras med en vipslördag!

Anonym sa...

Vipslördag låter mycket spännande så jag snyltar väl som vanligt när det vankas trevligheter /Agneta

Vixxtoria sa...

Hermia, En bok om dagen, JennyB och Agneta: Jag känner nu att pressen på mig ökar. Som tur är börjar idéerna ta form. Det kommer bli historiskt och hypotetiskt känner jag.

Och blogglösa snyltare är mest välkomna.