söndag 6 september 2009

Och så här kul hade jag

Det är inte alltid man har sån tur att man själv både får ställa frågorna och besvara dem. Här är mina svar på mina frågor.

De okomplicerade reglerna lyder som följer: Svara så kort, men inte nödvändigtvis så snabbt, som möjligt.

Bästa boken att läsa i sängen? En spännande bok som håller mig vaken.
Bästa boken att läsa vid frukostbordet? En tunn bok som inte slår igen hela tiden.
Bästa boken att läsa på toaletten? En tjock bok som räcker länge.
Bästa boken att läsa i badet? En biblioteksbok, så att mina egna inte riskerar att bli blöta.
Bästa boken att läsa i bilen? En ljudbok.
Bästa boken att läsa på arbetet? En digitaliserad bok, uppslagen bredvid exceldiagrammet på skärmen. Eller för all del kanske nåt arbetsrelaterat. Denna veckan har det varit Advances in cognition and educational practice.
Bästa boken att läsa när man är ute och går? En röd bok så att jag syns.
Bästa boken att läsa till jul? Lukasevangeliet, så man vet varför man firar jul. Eller kanske en Kalle Anka-pocket?
Bästa boken att läsa till påsk? Matteusevangeliet, så man vet varför man firar påsk. Eller förstår varför Bach skrev Matteuspassionen.
Bästa boken att läsa till midsommar? Shakespeares En midsommarnattsdröm! Sen letar man reda på ett eller flera teatersällskap som spelar pjäsen i någon regnig park eller skogsdunge.
Bästa boken att läsa på semestern? Tjockaste boken, som man inte orkat släpa med sig på bussen till jobbet under hela arbetsåret.
Bästa boken att läsa för sin älskade? Digitalfoto av Tomas Nykrog, visar en Gallup vid köksbordet.

Inga kommentarer: